Mi az a Linkkampány?

A Linkkampány egy honlap keresőoptimalizálásának egy nagyon fontos része. Ha azt akarjuk, hogy a honlapunk a kereső oldalakon minél előkelőbb helyen szerepeljen, akkor figyelembe kell vennünk, hogy az egyik szempont, amit néznek a kereső motorok, az a linképítés. Plusz találatnak számít minden egyes link, ami az oldalunkra mutat. És minél több ilyen találat van, annál előrébb kerülünk a kereső listán. A Linkkampány folyamatának azonban kettős célja van. A Linkkampány másik célja, hogy amikor ezeket a linkeket linkgyűjtő oldalakon, vagy más egyéb oldalon elhelyezzük, akkor látogatókat is generálunk közvetlen a honlapunknak. Így ezzel a keresőoptimalizálási eszközzel duplán növeljük az esélyét, hogy megtalálják az oldalunkat a sok közül. Valamint a Linkkampány segítségével jelen lehetünk mindkét területen, amit az emberek felkeresnek, ha szükségük van valamire. Mivel ilyenkor vagy beírják a keresőbe és válogatnak az első, esetleg az első két oldal között, vagy felkeresnek egy linkgyűjteményt. Sok lehetőség pozitívan, de legalább ennyi negatívan vagy nem célravezetően hat a linképítés során, ezért érdemes előre megtervezni, hogy mit és hogyan szeretnénk csinálni.

A linkek típusai

Típusai szerint három linket különböztetünk meg. Vannak szöveges, szerkesztőségi és follow linkek.
linképítés
Szöveges linknek azt nevezzük, mikor adott szavakra vagy szövegre kattintva irányítódik át a linkelt honlapra a felhasználó. Ilyenkor derül majd ki számára, az oldal témája. Szerkesztőségi link, mikor nem kell értük fizetni a terjesztéséért, beajánlásért. Ez azért van, mert ezek általában linkgyűjtő oldalakra kerülnek és ezeknek a honlapoknak a rendeltetése abból áll, hogy más oldalakat linkelnek csoportokba foglalva. A follow link csupán egy utasítás a keresőrobotoknak, hogy rajtuk keresztül egy másikra linkre jussanak. Vannak azonban olyan fajtái is, mikor pont az ellenkezőjét teszik ennek a műveletnek. Az irányuk szerint is két csoportra bonthatjuk őket. A Belső linkek a saját oldalon belül hivatkoznak az oldal egy másik aloldalára.

A külső linkek viszont egy másik, külső honlapra mutatnak. Ennek előnyei és hátrányai is vannak. A hátránya, hogy a látogatók elhagyhatják az adott oldalt. Viszont az előnye, hogy így megbízhatóbbá válik az adott információ és ezzel együtt az oldal is.

Beajánlás és Page Rank

page rank
A Linkkampány egyik bevált és népszerű eszköze a beajánlás. Ilyenkor megkeresnek adott weboldalakat, üzemeltetőit vagy tulajdonosait, és megkérik őket, hogy írjanak tartalmat az oldalukra, amiben elhelyeznek pár a saját oldalukra mutató linket. Az online média oldalak és a blogok folyamatos tartalomgyártással foglalkoznak, és mindig szükségük van újabb és újabb közzétehető témára, így őket érdemes megkeresni minden Linkkampány alkalmával. A Page Rank a keresőrobotok egy összetett algoritmusa. Egyszerűen megfogalmazva a Google ad egy osztályzatot az adott oldalakra az alapján, hogy mennyire értékesnek és tartalmasnak ítéli az adott honlapot. Ilyenkor számokat párosítanak a hiperlinkekkel összekötött dokumentumokhoz a hiperlink-hálózatban betöltött szerepük szerint. Itt viszont nagyon fontos, hogy milyen oldalról mutat a link a weboldalunkra, mivel ilyenkor ez is egy fő szempont, ezért nekünk is oda kell rá figyelnünk a Linkkampány alatt. A magasabb besorolást kapott oldalakról mutató linkek sokkal értékesebbek. Viszont ez csak akkor fogja megdobni az oldalunk pozícióját, ha a téma is releváns. A Google által veszélyesnek és rossznak értékelt weboldalakat inkább ne használjuk linképítésre, mert ilyenkor még lejjebb dobhat a keresési listán általuk.

Hogyan vihető sikerre a Linkkampány?

siker
Érdemes elsőnek eldönteni, hogy milyen célcsoportot akarunk megcélozni a linkkampánnyal. A stratégia szempontjából ez azért fontos szempont, mivel ha nem a megfelelő emberekhez jut el az oldal, lehet, hogy sikerül növelni a látogatottságot, viszont nem lesznek belőlük visszatérő látogatók, tehát leendő vásárlók vagy ügyfelek. Alaposan vizsgáljuk meg, hogy milyen oldalra tesszük ki saját weboldalunk linkjét az alábbi szempontok szerint: Legyen magas a Google Page Rank száma, hasznos információkat tartalmazzon, kapcsolódjon a témája a miénkhez és ne tartalmazzon olyan trükköket, megoldásokat, amelyek tiltva vannak a Google által.

Magának a linknek is megvannak a bizonyos formái, amit figyelembe kell venni a siker érdekében. Például ne JavaScript vagy kép legyen, hanem HTML alapú szöveges link. Helyezzünk el a link tartalmában kucsszavakat. Lehetőleg a linkkel hivatkozott oldal ne egy frame-ben, azaz keretben nyíljon meg.

Érdemesebb mellőzni az olyan Linkkampány trükköket, ahol könnyen juthatunk sok látogatóhoz, viszont ezek nagyrészt értéktelenek lesznek, másrészt a Page Rank pontszámunkat is csökkenteni fogja, amivel a kereső oldalak még hátrébb dobálják weblapunkat. Ilyenek a fizetett linkek, a pornó, spam és warez oldalakon elhelyezettek, valamint ahol tiltott módszerekkel jelenítik meg őket (például mikor láthatatlan szövegbe rejtik el oly módon, hogy a link szövegének színét átállítják a háttér színére).

Összefoglalva érdemes minden olyan helyre beregisztrálni és kitenni a weblapunkat a Linkkampány során, amelyeknek magas a Page Rank besorolása, közvetlenül el tudnak jutni hozzánk (ilyenek a linkgyűjtő oldalak). Felkeresni a lehető legtöbb weboldalt, ahol releváns témákat találunk a mieinkkel és megkérni őket, hogy utaljanak ránk, vagy írjanak egy szöveget, amiben elhelyeznek párat. Ha ilyen szempontok alapján választjuk ki a Linkkampány során a céloldalakat, akkor gondoskodunk az értékes látogatók számának növeléséről és a keresőoptimalizálásról egyszerre. És minél több értékes oldal fog ránk mutatni, a Google annál magasabbra fogja besorolni oldalunkat a Linkkampány után és annál jobb helyre dob be a keresőben. Érdemes a linképítést folyamatosan csinálni és nem leállni az első Linkkampány után, mivel igen nagy a verseny a jobb helyezésekért és mindig akadnak újabb lehetőségek a linképítésre.
google algoritmus