Mi is az a mobilmarketing?

webanalitika
A mobilmarketing a marketing egy speciális, egyre bővülő ága, amelyben a mobileszközök és mobilhálózatok segítségével interaktívan teremt kapcsolatot az ügyféllel a hirdető. A mobilmarketing célja a leggyakrabban a márkaépítés, az ügyfélkör növelése és az értékesítés növelése. Ide tartozik minden olyan marketingprogram, amiket mobileszközökön keresztül használnak és terjesztenek. Hatalmas előnye minden más marketing fajtával szemben, hogy ma már a legtöbb ember rendelkezik mobil készülékkel, sokkal többen, mint számítógéppel, TV, vagy más egyéb multimédiás eszközzel. Mostanában megjelent kimutatások megállapították, hogy az emberek online böngészésének 50%-a már mobileszközön keresztül történik. További előnye, hogy költséghatékony, mert nincs gyártási költsége. Személyre szabható minden kampány. Szegmentálható a hívásszokások által, valamint sokkal jobban lehet pozícionálni őket rendelkezésre álló adatok segítségével. Pl. GPS, cellainfó stb. Ezek alapján mobilmarketing használatával a hirdetőnek akár 60%-os forgalomnövekedésre van esélye. Személyre szabott heti rendszerességel küldött sms kuponokkal pedig akár 9-18%-os response ratet is elérhet egy adott mobilmarketing kampány.

A mobilmarketing csatornái:

QR kód: Egy pontokból álló kétdimenziós kód. Ez egy nyílt szabvány, ami gyors reakcióra és visszafejtési sebességre képes. Ebből jön a rövidítés is, ami a Quick Response, magyarul gyors válasz. Ilyet láthatunk már egyre több terméken feltüntetve, melyet mobil eszközökkel egy alkalmazással lehet beolvasni és így kapja meg a felhasználó a hirdetést.

SMS: ez a leggyakoribb mobilmarketing eszköz. Itt a hirdetést sms formájában, szöveges tartalomban juttatja el az ügyfélnek. Nagy előnye, hogy személyre szabható és mérhető a kampány eredménye.

MMS : Szinte megegyezik az sms-el, csak itt bővítésként multimédiás tartalmat is csatolhatunk a szöveghez. Képet vagy videót, ritkább esetben hanganyagot.

Bluetooth: A segítségével kis távolságban rádiós kapcsolatot tudunk használni a mobileszközök és számítógépek kommunikációjára.

Mobil kupon: itt ritkább esetekben link formájában sms-ben, de leggyakrabban QR-kód formájában mms-ben küldhető kupon, aminek felmutatásával beváltható kedvezményekre, belépésre, és egyéb szolgáltatásra.

Mobil keresőmarketing: Ez lényegében ugyanúgy meghatározott szavakra irányított hirdetési tartalom, mint a számítógépeken, viszont itt a megjelenési helye nem csak a böngészők felülete, hanem a játékoké és egyéb programoké is. További különbség, hogy itt kevesebb a hirdetési egység a találati oldalon.

Mobilhirdetés: ez az okostelefonok böngészőiben vagy az alkalmazásaiban megjelenő kis téglalap formájú hirdetési felület, amit bannernek hívunk. Az okostelefonokat használók a használat során az idő jelentős részében alkalmazásokat használnak, ezért ez kiváló csatorna a széles körű hirdetésekhez.
google algoritmus