Hasznos tudnivalók: Online marketing

online marketing logo

Sokan nincsenek tisztában az online marketinggel, mint lehetséges forgalomnövelő eszköz. Az ismertek közé tartozik a keresőoptimalizálás és az AdWords hirdetés de számos lehetőség közül lehet még válogatni. A következőkben bemutatom a SEM (angolul Search Engine Marketing ) technikákat.

Mi az az Online marketing?

A hagyományos marketingeszközök széles skálájú módszereit az online felületek terjedése még hatékonyabbá tette. Az online marketing egy rendkívül szerteágazó eszközrendszer, ami szolgáltatások és a szolgáltatást igénylők között teremti meg a szükséges csatornákat, az internet lehetőségeit kihasználva. Az online marketing sokszínűsége lehetővé teszi hogy az adott terület tekintetében a leghatékonyabb módszereket szervezhessük rendszerbe. Érdemes kicsit kilépni a marketing szóval kapcsolatba hozható hirdetésekkel. A hirdetés ugyanúgy része az online marketingnek is, azonban számos más használatát tekintve ingyenes felületen is találunk lehetőséget.

Ahhoz hogy ezt mélységeiben is megértsük, nézzük az online marketing fő területeit:

Social Media

A leghatékonyabb és jelenleg legnagyobb tömegeket elérő terület napjainkban a Social Media. Hazánkban a legnépszerűbb platform a Facebook, melyről elmondható, hogy a teljes magyar lakosság több mint a fele használja, ami több mint 5 millió regisztrált felhasználót takar, így általában az közösségi marketing középpontjában általában ez szerepel. Ezen felül azonban jóval több lehetőség áll rendelkezésünkre. Annak megítélése, hogy az üzleti céloknak mely felületek felelnek meg leginkább, attól is függ kiket szeretnénk elérni. Üzleti szolgáltatások kínálói hamarabb érhetnek el sikereket a LinkedIn felületein, a fiatalokat megszólítóknak pedig ajánlott a YouTube vagy az Instagram megismerése. A közösségi hálózatok egyébként többféle lehetőséget is kínálnak az online marketinghez. A különböző platformokon belül létrehozhatunk csoportokat, üzleti adatlapokat, vagy akár az önálló weboldalhoz hasonló felületeket. Ezek mellett mindegyik felület jelentős opciót kínál a hirdetések futtatására a felületein belül. A közösségi felületeken történő hirdetések fő előnye, hogy rendkívül precíz célzást tesznek lehetővé. A hirdetések célzási beállításai a felhasználót érdeklőd témákra is szűkíthető ami rendkívüli hatékonyságot jelent.

Keresőmarketing

A keresőmotorok a mai napig az internet mozgatórugói. A közösségi felületekkel a mai napig is vetekszik a hatékonyságuk, és valószínűleg ez nem is fog változni, az internet jellegének köszönhetően. Ellentétben a közösségi felületek célzásaival, itt olyan emberekkel létesíthetünk kapcsolatot, akik eleve az általunk kínált szolgáltatás iránt érdeklődnek. A keresőmarketinget szintén több területre érdemes osztani, hiszen itt is léteznek hirdetési formák és organikus módszerek. Hazánkban a legnépszerűbb keresőmotor a Google, mely egyrészt az Adwords hirdetési rendszer felületeivel veszi ki a részét az online marketingből, másrészt magával a kereső motorral. A keresőbe történő indexelés bonyolult algoritmusok által történik, melyek a versenyképesség fenntartása érdekében nem nyilvánosak. A kereső működési mechanizmusával kapcsolatban a Google is ad ajánlásokat, illetve a keresőoptimalizálással foglalkozó szakemberek jelentős eredményeket képesek elérni a megfelelő módszerek alkalmazásával. Érdemes ugyanakkor kombinálni a keresőoptimalizálás és a hirdetési rendszer használatát is, hiszen egy a keresőben jó pozícióban szereplő oldal esetében a hirdetési költségek is alacsonyabbak.

Partnerprogramok

Az affiliate marketing néven is ismert marketing rendszerek előnye, hogy a marketingtevékenység bizonyos részét az értékesítőtől független adott területre specializálódott szakemberek végezhetik. Ezzel a módszerrel egyrészt olyan területekre is eljut a kínált szolgáltatás híre, ahová egyébként csak komoly tőkebefektetés árán lenne rá lehetősége, másrészt a partnerprogram megbízója és megbízottja egyaránt koncentrálhat arra a területre, amelyhez valóban ért.

Hírlevelek

Az e-mail küldés már jelentős szabályozás alá esik itthon, ennek oka gyakorlatilag a túlzott hatékonyság. Mivel az e-mail marketing egy arányaiban olcsó hirdetési forma, magas megtérüléssel, ezért sokan használják azt tolakodó módon. Viszont ha mindezt tisztességesen, a törvényi keretek betartásával teszi valaki, joggal számíthat a növekedésre.

Webanalitika

A weboldalak megjelenésével egy időben született igény az azt érintő látogatottsági adatok mérésére. Ma már profi mérőeszközök állnak rendelkezésünkre, amivel ijesztő mértékű adatokat vagyunk képesek feldolgozni. A webanalitika kapcsolatát az online marketinggel talán nem mindenki számára egyértelmű, azonban köze nagyon is sok van hozzá. A marketing folyamatok mérése és az adatok folyamatos elemzése egyrészt csökkenteni képes annak költségeit, másrészt akár új számunkra értékes területek felfedezésére is képes.

PR cikkek, advertorial

A PR cikkek terjesztése már a hagyományos marketing modell részét is képezte, azonban a digitális felületek elterjedésének köszönhetően valóban fénykorát éli. A fogalom tisztázásra szorulhat, ha napjaink trendjeit figyeljük meg. A marketing célú megjelenéseket ugyanis két csoportra oszthatjuk. Egyrészről vannak az ingyenes megjelenések, ahol a marketinges fő feladat a sajtó értesítése. Szigorúan véve ezt a módot nevezzük PR cikk megjelenésnek. Másrészről azonban léteznek fizetett megjelenést kínáló felületek, ahol a cél hasonló, a különbség azonban, annyi, hogy fizetett, és egyben garantált cikkmegjelenést vásárolhatunk. Ezt szokás advertorial-nak hívni.

Hirdetések

Bár tettünk már említést néhány pontban az online hirdetésekről, azonban külön is érdemes kiemelni ezt a módszert. A hirdető felületek száma az interneten rendkívül magas, és sokféle lehetőséget nyújtanak a hirdetési szakemberek munkájához. Jellemzően a következő felületeken hirdethetünk a hagyományos formában:
  • Közösségi felületek hirdetési felületei (Pl Facebook hirdetések)
  • Kereső által kínált hirdetési felületek (Pl. Adwords)
  • Weboldalak bannerhelyei (pl. partnerprogramok által)

Mitől lesz jó az online marketing?

Ha sokszínű! Ne ragadjunk le egyetlen területnél, tehát ne használjuk például csak hirdetéseket. Ismerjük meg azokat a felületeket, amelyeket a célközönségünk a leggyakrabban használ, és ennek megfelelően alakítsuk ki az online marketing stratégiánkat. Felejtsük el azt a szisztémát, miszerint az online marketing bezárul a fizetett hirdetések használatával. A módszerek kombinálásával egyrészt növekszik a hatékonyság, illetve csökkenhetnek a költségek is.
  • Partnerünk:

    Költöztetés jó áron:

    költöztetés árak

    A költöztetés szakma egy igazán nehéz dolog és ezt szó szerint kell érteni. A kollégák minden nap reggeltől estig nehéz bútorokat emelgetnek és még hétvégén is. Ugyanis a legtöbb költözni vágyó vagy éppen költöző ember / család hétvégén ér rá főleg. Ami biztos, hogy aki nem tapasztalt költöztető annak nem lesz könnyű dolga költözésnél és még lehet károkat is fog okozni magának. A költöztetés árak-at kiszámíthatja weboldalunkon.

  • Partnerünk:

    Autóval Görögországba

    Autóval Görögországba

    Ha nyaralás akkor csak az autó, mert kényelmes és nem kell senkihez alkalmazkodni. Gondoljunk bele ha repülővel utaznánk akkor a reptéren kell fél napokat várakozni de ha busszal akkor meg alkalmazkodni kell sok más emberhez kis helyen sokáig. Utazni jó, mindenki szeret világot látni de a leghatékonyabb és legjobb megoldás ha ezt a saját autónkkal tesszük meg. Abban az esetben ha elfáradnánk akkor több szálláshelyen is lepihenhetünk útközben, nem beszélve ha kisebb gyerekekkel utazunk. Utazzunk autóval Görögországba.

  • Partnerünk:

    Nincs olyan, hogy megoldhatatlan rejtvény:

    rejtvény kereső

    Bizonyára mindenki ismeri a rejtvényújságokat vagy a mai modern világban már inkább az internetes online rejtvényeket. Nem létezik olyan ember a földön aki mindenre tudna válaszolni, ezért is léteznek bizonyos rejtvény kereső weboldalak amik megadják nekünk a helyes választ. Természetesen ez csalás de inkább csaljon az ember mint sohase oldja meg a rejtvényt. Az ilyen weboldalak működése egyszerű: a kereső mezőbe beírjuk amit nem tudunk és rányomunk a kereső gombra. Nagyon fontos, hogy csupán a lehetséges megoldásokat fogjuk megkapni ami nem feltétlen az amire nekünk szükségünk van.

  • Partnerünk:

    Womas duguláselhárítás 2017-ben:

    Womas duguláselhárítás

    Magát a duguláselhárítást sok ember ismeri már sajnos vagy nem sajnos. Az, hogy milyen eszközökkel végzik el a duguláselhárító szakemberek a dugulást azt viszont már kevesebben ismerik. A womas duguláselhárítás mint ahogy a nevében is benne van a woma géppel végzik. Mi is az a woma, merülhet fel a kérdés? A Woma valójában egy Németországi székhelyű cég magasnyomású pumáinak, szivattyúinak márkaneve: woma.de. A duguláselhárítást legtöbb esetben a magasnyomású vízzel végezzük. Ez a víz minden letapadt sarat elér a csőrendszerben, meglehetősen nagy erőhatással kinyom minden dugót a csőrendszerből.

  • Partnerünk:

    Duguláselhárítás Törökbálinton és környékén:

    Duguláselhárítás Törökbálint

    Törökbálint sem kivétel sajnos ott is elég gyakorta a dugulás a wc, lefolyó, mosogató-ban. Mivel Törökbálint már pest megyében egy kertes övezet ezért itt a kertekben is szokott probléma lenni. Nagyon sok cég inkább Budapesten és pár km-es vonzáskörzetében dolgozik csak és a pest megyei településekkel nem foglalkoznak. Nálunk ez nem így van! Cégünk Törökbálinton is dolgozik és nem plusz harmincezer forint benzin költséggel. Győződjön meg róla keressen minket Törökbálinton, weboldalunk: Duguláselhárítás Törökbálint, az áraink a földön járnak.


Online marketing, gyakori kérdések és válaszok:

  • Mi is az az online marketing?
    Nem elég ha van egy weboldala mert akkor azt magától senki sem fogja megtalálni. Az online marketingnek nagyon sok eszköze van pl: e-mail marketing, link marketing, banner, partnerprogram, blogok stb… A lényege , hogy sok emberhez eljuttassa az információt.

  • Milyen eszközei vannak amiből látogatót tudok szerezni?
    Webanalitika, Keresőmarketing, Mobilmarketing, Sajtóközlemények, Banner hirdetések, Link kampányok, E-mail-ek és hírlevelek, Vírusmarketing, Partnerprogram, Blogok, Wikik, Hírek, RSS-ben, Fórum-ok.

  • Mennyibe kerül egy online marketing kampány?
    Az összes ezközt lehetetlen egyszerre használni illetve felesleges is. Annyi pénz a világon nincs. Számítani kell több 100ezre forintos kiadásra ha belekezdünk.

  • Én is képes vagyok Online marketing kampányt készíteni?
    Természetesen. Arra azonban számítani kell , hogy több 100 óra tanulásra és alap kiadásokra kell számítani pl: e-mail küldő szerver.

  • Melyik a legtöbb látogatót szerző módszer?
    A keresőmarketing.

  • Milyen gyorsan készűl el egy kampány?
    Ez attól függ , hogy melyik médiumot választotta. A keresőmarketing évekbe is telhet de egy link kampány 1 hónapon belül elkészülhet.
google algoritmus